HTML

Két hét a Medve-lakban

Nyaralásom Írországban. A memóriám ugye, olyan, amilyen, tehát kell nekem egy hely, ahol megőrizhetem az események lenyomatát, s erre a park tökéletes. Majd a Medve-lakban megint

Friss topikok

Linkblog

1. nap/b

2008.07.30. 13:23 talemaunique

Az első nap ugye. Most jön akkor a már ír földön töltött időm első délutánjának krónikája.
Jaj, de izgulok!! :)

Itt tartottam.
Úgyhogy most folytatom, de még mindig az első napnál maradva.

Szóval, leszálltam a gépről, összeszedtem a csomagom -a vízilovas, fekete bőröndöm-, majd összeszedett engem Ditte és Gerda, a reptéren.

Mentünk az autóhoz, majd nekiindultunk a számomra tökéletesen ismeretlen Írországnak. (Na, jó. Csak Corknak. De akkor is!)
Némi városnézés után oda is értünk. A család többi tagjával is összeismerkedtem, jelesül Péterrel, aki mint Medve már kommentelt is a hitetlenkedős írásomhoz, és DorkaZoé, aki egy sárga hintában ücsörögve, arcán széles mosollyal fogadott minket.
Lezuhantam az asztal mellé egy székre, megitattak, megetettek aztán még beszélgettünk egy sort.
Medve el dolgozni.
Aztán, mikor én már a végét jártam erőmnek, akkor felfedeztem a számomra kijelölt szobát, egészen pontosan benne az ágyat és aludtam egyet. Ditte szerint nem volt sok, de az biztos, hogy nekem életmentő volt az az idő. Mikor újra felkeltem, megittunk egy kávét (illetve én kávéztam, Ditte pedig nézte, mert ő sem tejet sem kávét nem ihat), aztán mentünk Éváékhoz. Ők egy magyar család, akik szintén itt élnek s eredetileg ennek okán, mármint az idegenbe -s épp egy helyre- szakadás miatt, ismerkedtek, majd barátkoztak össze. Kimondottan kellemeset beszélgettünk, ott is kávéztunk, majd az időközben eleredt esővel dacolva elindultunk a nem is olyan messzi tengerparthoz.

Gyönyörű úton autózva jutottunk el a célig, közben láttunk egy folyó torkolatot, ahol éppen nem volt víz hiszen épp az apály idején jártunk arra, s így térdig a sárban gázoló sirályokat láttunk csak., de azt nagyon sokat és annyira szürreáélis volt az egész kép, hogy nem tudtam levenni a szemem róla. Le akartam fényképezni, de nem jutott eszenbe, hogy akár meg is örökíthetném. De sebaj, Ditte azt ondja, hogy még megyünk arra, míg itt vagyok, s akkor majd!!!!!!
Kanyar ide, meg kanyar oda le és fel (inkább le, de azért... na) és már ott is voltunk.



Ezt szánom, mint első pillantást, de ezt igazából már a visszaútra készülve csináltam, hogy legyen egy ilyen is, mintha épp kiszálltam volna az autóból. (Most sem kiröhögni!!)



Itt is látszik, hogy én ugyan majd megfagytam, de "a zírek" szerint meleg nyár uralkodik ott. (Hehe... akarom most mondani ITT!!!!!)



Azért a helyiek között is akad olyan, akinek ez nem elég hőség. Vagy lehet, hogy ők sem született írek?



Ezek kérem, pedig itt lekopott sziklák. Mögöttük, bár az nem látszik itt a képen, olyan tíz-húsz (vagy mennyi??) méter magas szirtek vannak. Csak azért kerültek ide ezek, mert rákéredeztem Ditténél, hogy ugyan miképp lettek, vagy kerültek ide ezek a furi alakzatok.

Közel is akartam menni a vízhez, de miután a kövezett rész igen hamar véget ér s utána előbb homok, aztán meg föld van, hát nem kockáztattam meg egy felborulást, mert a mankót nem homokfutónak tervezték.
Mikor szálltam ki az autóból, Ditte mondta, hogy imádjha a tenger illatát. Én meg elhittem neki ezt készséggel, hisz fogalmam a víz illatáról van, hiszen Apu dunai hajós lévén, ilyenek nem ismeretlenek számomra, ám most meg kellett győződnöm róla, hogy a tenger illata intenzitásában egészen más dimenzió a Dunáéhoz képest. A só, vagy pusztán a "tömeg" az oka ennek? Tudom én?!

Már este volt -az én mércémen, mert fáradtságilag mindenképpen a végén jártam erőimnek- úgyhogy "csak" egy vacsi, aztán kis gép (néhány emil, meg az RSJ! ellenőrzése:), majd egy notesz kíséretében visszavonultam.
Két dolog még mindenképpen melítésre méltó. Éspedig az első a vacsora. Itt meg kell melítenem a kenyérkémet. Igen. Hehe... Ha ettél már igazán finom kenyeret, akkor talán el tudod képzelni ezt, illetve ezeket. Mert időről időre van ilyen is meg olyan is. Ma elkészült az én kenyerem is, ami rozmaringos-áfonyás... lenne, ha nem marad ki belőle orvul az előbbi, így meg kellett elégednünk az áfonyával benne. Nagyon meg is vagyok, vagyunk vele elégedve! (Holnap is ilyen lesz, s már rozmaring is van az éppen kelő tésztában. Majd lefotózom.)
A notesz, amivel aludni tértem azért kellett, mert már nem volt erőm ideülni ám nem akartam hagyni elfelejtődni a nap eseményeit. Bebújtam az ágyba, fogtam a tollam és megírtam az első nap vázlatát.
Potom hat oldal lett, amiből a két utolsó már csak címszavas vázlat, mert már szavakat értelmes mondatokká fűzni nem volt erőm. Majd mikor ezzel elsészültem, ahelyett, hogy azon nyomban aludtam volna még vagy két fejezetet elolvastam a délután felfedezett sajtlexikonból, de mikor már sokadszorra emeltem fel a fejem, hogy hol is tartottam, végre feladtam.
Ez volt este fél 10 felé, s reggel nyolckor arra ébredtem, hogy Ditte kopog, mert lassan indultak Gerdával az oviba.
De ez már ugye "ez" a nap, amit most persze már nincs erőm dokumentálni, pedig ma igazán nem is csináltam semmit. De jó. Ez most jó.


..................................................


A második nap.

13 hozzászólás eddig

 

1. | 2008-07-25 21:48:48
talema
talema

Ja! Medve ma feltett egy kérdést, hasonlóan az előzőhöz (Mekk mester utcájának neve... Káposzta sor, ugye?!), és persze én erre sem tudom a választ. Legyen kedves minden errejáró elgondolkozni, hátha!

A kérdés: a Mézga család szomszédjának, Máris szomszédnak mi a keresztneve?

Medve azt elárulta, hogy melyik epizódban hangzik el első alkalommal ez a fontos információ, de sajnos nem létező memóriám persze ezt nem tudta megjegyezni, jegyzetelni meg mégse akartam, úgyhogy csak arra emléxem, hogy a tízen valahányadik részben (tán 16.???) tudható meg ez a név.
Kéretik segítsen, aki tud!

2. | 2008-07-25 22:37:02
RJ
RJ

Ottokár. :-) (Ez sem kinevet, csak örül, hogy örülsz.)

3. | 2008-07-26 13:51:13
Medve
Medve

Valóban, szép válasz (és gyors). Különben azt hiszem, ezt a kérdést feltették egyszer a Legyen Ön is milliomos! című játékban, komolyabb összegért. Mondjuk messze nem annyira durva, mint amikor 20millióért megkérdezték, hogy hívták Lindenbrock professzor és unokaöccse kalauzát Jules Verne Utazás a Föld középpontja felé című regényében...... De valakinek arrafelé nagy kedvence lehet ez a könyv, mert anno azt is feltették 500eFt körül összegért, hogy mi volt Hans foglalkozása:).

4. | 2008-07-26 19:35:15
talema
talema

Gratulálok, RJ! Számomra ez új információ, köszönöm szépen!

A nyereményegért akkor vedd fel a kapcsolatot a Legyen Ön is milliomos! stábjával! :))))

Medve!
Térjünk vissza inkább a retro mese vonalhoz, abban talán -legalább- a hősökről van fogalmam, s lehet némi esélyem, hogy netán a választ is tudom a feltett kérdésre. Tehát?
Várom a következő talányt! :)

5. | 2008-07-26 19:52:56
Tamka
Tamka

Tálema! én odavagyok Írországért! köszönöm a beszámolót, a képeket, és milliószor eszembejutsz, csak élvezd, élvezd, és Dittéékre pedig áldás,áldás, amiért mindezt megosztják veled! Angyiölelés:Tamka

6. | 2008-07-26 20:06:30
talema
talema

A beszámolót folytatom, hogy későb is tudjam, nem álmodtam ezt az egészet! :)
Köszönöm a Dittéékre szántat, megérdemlik! :)

7. | 2008-07-26 20:10:42
RJ
RJ

Egyrészt Tamka helyettem is írta az előző kommentjét, másrészt a retro mese vonulatra én is kíváncsi vagyok. Vannak nagy kedvenceim.

8. | 2008-07-26 22:33:26
ditte
ditte

Tamka, nem, nem jól látod! Én ám teljesen és abszolúte és kizárólag önző céllal hívtam ide Talemát! :D Most már ő is tudja, hogy csak az én szórakoztatásom végett utaztattam át vele fél Európát. :))

9. | 2008-07-27 15:37:24
talema
talema

Ezt valóban megkapom napjában soxor, de Ditte meg arra jött rá, hogy én mégse vagyok az a szórakoztató vendég.
De igyexem. Például bármerre jár én elkísérem (már, ha autóval megy), vagy segítek neki borozni, ha éppen az a következő halaszthatatlan feladata... :)

10. | 2008-07-27 16:53:11
ditte
ditte

Igenis, szórakoztató. És igen jól tud borozni. :D Néném.

11. | 2008-07-27 22:17:45
talema
talema

Legalábbis igyexem lépést tartani az ifjúsággal, lyányom! :)

12. | 2008-07-27 22:28:40
évi.
évi.

Ezt én is alátámasztahatom:)
Talema jól bírja a bort!

Ír a bor, amúgy?:)

13. | 2008-07-27 23:19:27
ditte

ditte

Portói. :))

Szólj hozzá!

Címkék: talema írország ditte

A bejegyzés trackback címe:

https://nyaralok.blog.hu/api/trackback/id/tr441588185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása